Офсет на джанти и калкулиране при подмяна на джанти

Офсета е означен от вътрешната страна на джантата, като обикновенно е означен с "ET" последвано от число, което е офсета.

Калкулатор за офсет на джанти

Спецификация на старите джанти

J (inches)
mm

Спецификация на новите джанти

J (inches)
mm

Резултат от калкулацията

(празното пространство от вътрешната страна на гумата спрямо позицията на старата джанта)
(позиция на външния ръб на джантата спрямо позицията на старата джанта)
Офсета на джантите се ознава с съкращението "ET" идващо от германската дума Einpresstiefe, което означава офсет. Технически погледнато, офсета е разстоянието в милиметри от централната вертикална линия на колелото до монтажното лице на колелото. Като се има предвид, че монтажното лице може да бъде пред или зад средната линия, изместването може да бъде или неутрално, положително или отрицателно. Вижте изображението за визуално представяне:

Ето пример за пояснение:
  • Голямо ЕТ, например +40 - джантата е по-хлътнала в калника, има шанс да закача по окачването или спирачната система
  • Малко ЕТ, например +25 - джантата е стърчи по навън, но има риск да се трие в калника
  • ЕТ с отрицателна стойност, например -10 - много изнесена джанта, ще се наложи раздуване на калниците

Чести проблеми големи положителни ET:
  • Гумата и/или джантата допират върху върху каросерията, окачването или спирачния апарат
  • Риск от повреда в гумите
  • Лошо управление
  • Прави колата по нестабилна

Чести проблеми при прекалено малки или отрицателни ET:
  • Допълнителен стрес върху цялото окачване
  • Лошо управление
  • Увеличен откат на волана
Важно предупреждение: Предоставената по-горе информация е от общ характер, събрана от различни ресурси, които се считат за относително надеждни. Ремонта или подмяната на оборудването на Вашето превозно средство може да е различна от тази на типичното превозно средство. Моля, консултирайте се с ръководството за Вашия автомобил или с оторизиран сервиз.



Разбрах!

Сайтът www.alo.bg използва бисквитки. Виж повече.